تاورکرین جاده ای چیست و چه کاربردی دارد؟  

تاورکرین جاده ای

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تاورکرین جاده ای چیست و چه کاربردی دارد؟ شناخت انواع تاورکرین و کاربردهای آن برای هر مهندس عمرانی ضروری است. زیرا برای حمل مصالح و تجهیزات سنگین پروژه خود، باید آنها را با تاورکرین جابجا کنید. این در حالیست که تاورکرین ها انواع و اقسام مختلفی دارند و برای هر نوع عملیاتی لازم است تا از تاورکرین مخصوصی استفاده کنید.

امروزه، تقریبا در هر پروژه ساخت و سازی می توان انواع تاور کرین را مشاهده کرد که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارد مثل تاور کرین جاده ای. این نوع تاورکرین ها مزایا و کاربردهای زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تاورکرین جاده ای چیست و مزایا و کاربردهای آن را با هم بررسی کنیم.

تاورکرین جاده ای چیست

تاورکرین جاده ای چیست؟

جرثقیل برجی جاده ای یا تاورکرین جاده ای وسیله ای است که از آن برای جابجایی مصالح و اجسام سنگین استفاده می شود. تاورکرین جاده ای یک نوع جرثقیل متحرک است. از این جهت که برای پروژه های عمرانی و جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت حرکت در جاده را دارند، تاورکرین متحرک جاده ای نامیده می شود.

این نوع جرثقیل که به جرثقیل کامیونی نیز معروف هستند از دو بخش حامل ( کامیون) و بوم ( بازو) تشکیل شده اند. با توجه به ساختار متحصربفردی که دارند به راحتی می توانند بدون استفاده از هیچ نوع تجهیزات حمل و نقلی در جاده ها حرکت کنند. این نوع تاورکرین دارای وزنه های تعادلی و پایه های تثبیت کننده است که باعث می شود آنها بتوانند در حین حمل بار سنگین حرکت کنند.

مطلب پیشنهادی:  سکشن ارتفاعی تاور کرین و هر آنچه که باید بدانید

کاربرد تاورکرین جاده ای چیست؟

تفاوت تاورکرین جاده ای با دیگر تاورکرین ها

جرثقیل برجی جاده ای یکی از بهترین تاور کرین ها برای پروژه های عمرانی است.

اصلی ترین تفاوت تاورکرین جاده ای با دیگر تاورکرین ها، قابلیت حرکت آن در جاده ها می باشد. از دیگر تفاوت تاورکرین جاده ای با دیگر تاورکرین ها، امکان جابجایی مواد و تجهیزات در هنگام حمل و نقل در جاده است. به عبارتی نه تنها مانند یک کامیون امکان حرکت در جاده را دارد بلکه بارهای سنگینی را که به سادگی نمی توان آنها را حمل کرد را هم می توان با این وسیله جا به جا کرد اما سرعت حرکت آنها بسیار آهسته است. در واقع، تاورکرین جاده ای این امکان را برای سازندگان فراهم می سازد تا بتوانند مصالح و تجهیزات خود را به آرامی در جاده حمل کنند و از مکانی به مکان دیگر منتقل سازند. این قابلیت هزینه های حمل و نقل تجهیزات و مصالح را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

زمانی که از این نوع تاورکرین استفاده می کنید جابجایی تاور کرین نسبت به جابجایی تاورکرین ثابت بسیار آسان تر و سریع تر خواهد بود. همچنین می توانید تجهیزات سنگینی را در فواصل زمانی کوتاه جابجا کنید. به عبارتی، شما دیگر مجبور نیستید از تعداد زیادی کامیون برای حمل مصالح و تجهیزات مورد نیاز خود استفاده کنید. در نتیجه در وقت و هزینه های لجستیک پروژه خود صرفه جویی می کنید.

تفاوت تاورکرین جاده ای با دیگر تاورکرین ها

کاربرد تاورکرین جاده ای چیست؟

تاورکرین های جاده ای کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال، یکی از موارد استفاده از تاورکرین جاده ای این نوع تاورکرین برای عملیات ساخت پل ها استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:  اینورتر کردن تاورکرین چیست؟

سایر کاربردها و موارد استفاده از تاورکرین جاده ای

  1. حمل و نقل آسان تر و سریع تر مصالح و تجهیزات یکی دیگر از موارد استفاده از تاورکرین جاده ای است
  2. با استفاده از تاورکرین جاده ای می توان هزینه های کلی پروژه را کاهش داد
  3. با بکارگیری این نوع جرثقیل برجی به فضای کاری کمتری نیاز خواهید داشت
  4. کاهش زمان پروژه
5/5 - (1 امتیاز)
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *