اوج تاور کرین

چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی

در این مقاله قصد داریم تا به شرح نکاتی بپردازیم که شما با بهره مندی از آن ها قادر خواهید بود تا ایمنی تاور کرین و آبالابرهای کارگاهی خود را تضمین نمائید و در واقع به ارائه چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید تا از آن ها آگاه شوید.
آیا تا به حال پیش آمده که درباره نحوه احداث سازه های مرتفع اندیشیده باشید و یا این که چه وسایلی نقش موثری را در این ساخت و سازها ایفا می کند؟
لازم به ذکر می باشد که در زمان های قدیم، انرژی و زمان زیادی صرف احداث بناهای بسیار بلند می شد، چرا که ابزارهای کارآمدی به منظور این امر وجود نداشته و اغلب پروژه ها بی نتیجه رها می شدند. حال آن که به تدریج با پیدایش آسانسورهای کارگاهی تحولی شگرف در زمینه ساخت و ساز به وجود آمد. به علاوه در وقت و انرژی نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفت.

حال آن که در این زمان هم احتمال نا فرجامی پروژه ها وجود داشت بدین صورت که آن بالابرهایی که نکات ایمنی در آن ها به درستی رعایت نمی شد، اغلب منجر به پیامدهای جانی و مالی جبران ناپذیری میشد. در نتیجه در دنیای مدرن امروز، با وجود پیشرفت روز افزون این قبیل وسایل، یکی از مسائل مهمی که درباره آسانسور و بالابر کارگاهی مطرح است، رعایت صحیح و پیوسته نکات ایمنی در آن ها می باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با بهره مندی از مواردی که در چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی ذکر می شود، از خطرات و مشکلات آتی در کارخانه های خود در امان باشید.

با آسانسور کارگاهی بیشتر آشنا شوید

در اینجای مطالب به این سوال که آسانسور کارگاهی چیست پاسخ خواهیم داد. شایان ذکر می باشد، همان گونه که از نام این دستگاه ها آشکار است از آن ها به منظور جابجایی مصالح و ابزار سنگین و نیز افراد بهره گرفته می شود. استفاده از آن ها هزینه بسیار کمی را در پی خواهد داشت در نتیجه بسیاری از صنایع امروزه خواهان این وسایل می باشند. چرا که با بهره مندی از آن ها هم در وقت، انرژی و صد البته در بودجه کارخانه ها صرفه جویی خواهد شد. در واقع نهادها با یک تیر سه نشان را هدف می گیرند. این در حالی است که بهره مندی از آن ها به تنهایی کافی نخواهد بود بدین صورت که شما نیاز دارید تا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی در آینده، یک سری نکات را رعایت نمائید. به علاوه توجه به این نکته ضروری است که این وسایل بیشتر در مکان هایی که جمعیت بالا و نیز رفت و آمد زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرند لذا رعایت ایمنی حرف اول را می زند. با ما همراه باشید تا با چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی آشنا شوید.

نکات ایمنی آسانسور کارگاهی

نکات ایمنی بالابر کارگاهی

پیش از بررسی دستورالعمل ایمنی آسانسور کارگاهی، ذکر این نکته حیاتی است که در یک کارخانه نحوه عملکرد تمامی بالابرها می بایست به صورت کتبی و دقیق شرح داده شود. همچنین ارائه آن ها به افراد و پرسنل سازمان نیز جزء واجبات است. به علاوه جزئیات و نوع آسانسور نیز لازم است در هر زمانی در دسترس باشند تا در هنگام لزوم بتوان از آن ها استفاده نمود. همچنین لازم به ذکر است که بازرسی هایی می بایست به صورت متناوب انجام پذیرد.
سنجیدن این که آیا هر آسانسور کارگاهی از ایمنی لازم بهره مند می باشد یا نه، می بایست بر عهده مهندسان مجرب و ناظر باشد. در نتیجه به این نکته توجه فرمائید که افرادی که به منظور این کار برمی گزینید، صلاحیت کافی را دارا باشند. به علاوه  از جمله حیاتی ترین موردی که در ایمنی آسانسور کارگاهی ضروری است به آن توجه شود، بروشور دستگاه می باشد. لازم به ذکر است که این دفترچه می بایست توسط شرکت ارائه دهنده بالابر همراه با آن ارسال شود. بروشور مطرح شامل مشخصات کامل فنی و ظاهری دستگاه، نحوه عملکرد آن، طریقه کار با آن و نیز نکات ایمنی حین استفاده از آن می باشد. در نتیجه اکیدا توصیه می شود تا قبل از راه اندازی کامل آسانسور خود، این دفترچه را مطالعه نمائید.

شایان ذکر است که توانایی هر نوع بالابر کارگاهی به منظور حمل و انتقال بار در مقایسه با دیگر مدل ها متفاوت می باشد و نیز آگاهی از این اطلاعات جزء واجبات است. حال آن که به طور میانگین هر آسانسور کارگاهی قادر است ۳۰۰ کیلوگرم تا ۳ تن را تحمل نماید. اکنون در ادامه چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.  به علاوه نکته دیگری که اینجا مطرح است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که، بالابرها می بایست حداقل به صورت هفتگی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند تا اگر مشکل و عیبی در عملکرد آن وجود دارد، برطرف گردد و همان گونه که می دانید پیشگیری همیشه بطور قطع بهتر از درمان می باشد.

با استانداردهایی که در هر آسانسور کارگاهی باید وجود داشته باشد آشنا شوید

لازم به ذکر می باشد که هر بالابر صنعتی می بایست از یک سری شرایط بهره مند باشد در غیر این صورت منجر به بروز اتفاقاتی از جمله واژگونی آسانسور، آتش سوزی، صدمه به افراد و مصالح، حوادث ناشی از برق گرفتگی و از این قبیل پیشامدها می شود. در نتیجه می بایست کارخانه ها از این استانداردها آگاهی کامل داشته و نیز به کارکنان خود آموزش های لازم را بدهند تا از خسارت های مالی و جانی جبران نشدنی در آینده جلوگیری نمایند. در اینجای مطالب به ذکر چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است، کارخانه ها با دانستن آن ها، از حوادث آتی ایمن خواهند شد.

وجود حفاظ دکل: ذکر این نکته حیاتی است که یکی از مهم ترین نکات ایمنی آسانسور کارگاهی، بهره مندی آن از نرده هایی مستحکم می باشد که اطراف اتاقک آسانسور را احاطه کردند. در واقع این محافظ، بالابر و افراد داخل آن را از برخورد با اجسام پیرامون به هنگام حرکت آسانسور محفوظ می دارد. در نتیجه وجود این قسمت لازمه هر بالابر کارگاهی می باشد.

بودن درب های مجهز به سیستم ایمنی: طریقه کار درهای ذکر شده بدین صورت می باشد که به دلیل وجود سیستم حرفه ای در آن ها، از حرکت آسانسور در هنگامی که ثابت است، جلوگیری می نماید. در نتیجه وجود این بخش نیز ضروری است و مانع بسیاری از اتفاقات جبران نشدنی خواهد شد. پیش از بروز اتفاق و بعد از نصب بالابرها این درب ها لازم است تست شوند.

نرده ورودی و خروجی: یکی دیگر از مواردی که در چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی قرار می گیرد این بخش است. لازم به ذکر می باشد که این قسمت به نرده امگا معروف است. به علاوه این نرده نقش یک درب را ایفا می نماید. بدین صورت که از ورود و خروج افراد متفرقه جلوگیری می کند. همچنین این نرده قابل حرکت است و می توان با دست، هنگام ورود و خروج آن را جابجا نمود.

کلید های ایمنی: یکی دیگر از مواردی که نقش بسزایی را در ایمنی آسانسور کارگاهی و ساختمانی ایفا می کند وجود سوئیچ هایی بر روی درب بالابر می باشد. طریقه کارکرد این کلیدها قبل از استفاده از آسانسور می بایست به طور صحیح مورد آزمایش قرار گیرد.

وجود سرعت گیر: لازم به ذکر می باشد که دلیل بودن این ضربه گیرها، جلوگیری از افزایش بی رویه و خطرناک سرعت آسانسور می باشد. این بخش به خصوص در مواقعی که از بالابرها بیشتر به منظور جابجایی افراد صورت می گیرد حیاتی می باشد. در نتیجه می بایست کارایی آن مورد آزمایش قرار گیرد.

پاراشوت آسانسور: لازم به ذکر می باشد که این قسمت به ترمز اضطراری نیز معروف است. استفاده از این بخش در محدود مواقعی می باشد که هیچ کدام از تجهیزات ایمنی کارآمد نباشند در نتیجه بهره گیری از این بخش آخرین انتخاب افراد خواهد بود. لذا وجود این جزء لازم و حیاتی می باشد. به علاوه توجه به این نکته ضروری است که این ترمزها نیز می بایست توسط متخصصان بعد از راه اندازی بالابر آزمایش شوند. همچنین شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به منظور افزایش آگاهی درباره سیستم ترمز اضطراری آسانسور کارگاهی کلیک نمائید.

خرید بالابر کارگاهی از شرکت اوج تاور کرین

شایان توجه است که تمامی استانداردهایی که قبل تر مطرح شدند، می بایست پیش از راه اندازی رسمی بالابر در صنایع مورد آزمایش قرار گیرند و نحوه به کارگیری انواع بخش های آسانسور نیز به تمامی پرسنل کارگاه آموزش داده شود، در غیر اینصورت منجر به عواقب جبران نشدنی در آینده خواهد شد. لازم به ذکر است که تیم ما با بهره گیری از حرفه ای ترین مهندسان خود و با رعایت قوانین ایمنی آسانسور کارگاهی، بهترین نوع این دستگاه ها را به شما خریداران عرضه می نماید، در نتیجه شما عزیزان می توانید به منظور خرید انواع آسانسور کارگاهی با قیمت مناسب، با مشاوران مجرب شرکت اوج تاور کرین در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

همان گونه که مطالعه فرمودید در این مقاله سعی شد تا شما را با چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی به طور کامل آشنا نمائیم. رعایت قوانین و نکات مطرح شده در این نوشته می بایست مورد توجه قرار گیرند. سطحی گذشتن از دستورالعمل ایمنی آسانسور کارگاهی می تواند منجر به حوادث زیان باری در آینده شود. در نتیجه به شما اکیدا توصیه می نمائیم تا زمانی که به طور کامل و اصولی با این نکات آشنا نشدید، از آسانسور کارگاهی استفاده نفرمائید.

به علاوه شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل