اوج تاور کرین

افزایش ارتفاع تاور کرین

در این مقاله قصد داریم به این پرسش که چگونه ارتفاع تاور کرین افزایش پیدا می‌کند پاسخ دهیم. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که فرایند افزایش ارتفاع تاور کرین ها به چه صورت است، تا انتها همراه ما باشید.

تاور کرین چیست؟ در پروژه های ساختمانی مرتفع و زیبا، برای جابجایی مصالح و تجهیزات سنگین از جرثقیل های بزرگ یا تاور کرین استفاده می شود. تاور کرین ها، ابزارهایی دقیق و پر سرعت اند که همراه با ساختمان ارتفاع آن ها هم بالا می رود.

ارتفاع تاور کرین چگونه افزایش پیدا می کند

برای پاسخ به این پرسش که ارتفاع تاور کرین چگونه افزایش پیدا می کند باید گفت برای افزایش ارتفاع تاورکرین قسمتی از ستون اصلی زیر اتاقک کنترل از دو لایه تشکیل شده است و زمانی که نیاز به بالارفتن کرین باشد، یکی از لایه‌ها که به قسمت بالایی متصل است، با استفاده از جک‌های موجود، خود را به سمت بالا می‌کشد تا ناحیه‌ای خالی بین اتاقک و همچنین ستون اصلی برای قرار گرفتن تکه‌ای از ستون آماده شود. سپس خود تاور کرین قسمتی که باید اضافه شود را به ناحیه‌ی مورد نظر حمل می‌کند که در این مرحله متخصصان با نصب قسمت افزایشی، ناحیه‌ی افقی را به تکه‌ی جدید و لایه‌ی پایینی را به ساختار تاور کرین متصل می‌کنند که در این حالت ارتفاع برای چند متر افزایش می‌یابد.

افزایش ارتفاع تاور کرین صنعتی

انواع تاور کرین

انواع تاور کرین_تناژ تاور کرین کدامند؟ به طور کلی سه نوع تاور کرین متحرک و ثابت و بالارونده وجود دارد که تاور کرین ریلی و جاده ای و شناور از زیرشاخه های متحرک آن است. اگر کارفرما نیازی به جابجایی تاورکرین نداشته باشد از پایه ثابت (با استفاده از وزنه های بتنی در جای خود ثابت می شود) استفاده می شود و اگر نیاز به جا به جایی در طول پروژه داشته باشد از ریل متحرک استفاده می شود. باتوجه به کاربردهای دستگاه در شرایط مختلف، تناژ های متفاوتی دارند. هر تناژی برای کار خاصی استفاده می شود. بنابراین قبل از تهیه دستگاه باید درباره تناژ آن از مراکز خرید و فروش تاور کرین و همچنین خرید تاور کرین آلیماک که کیفیت بالایی دارد، اطلاعات لازم را بگیرید و برای آشنایی با ویژگی فنی این دستگاه ها به کاتالوگ تاور کرین ها مراجعه کنید.

از جمله خدمات تاور کرین بازرسی آن در فواصل زمانی معین است که ایمنی آن را بیشتر خواهد کرد؛ اما گاهی به دلیل اشتباهاتی که حین کار انجام می شود، حوادث سقوط تاورکرین اتفاق می افتد و برحسب میزان خسارت و مدل دستگاه، تعمیر تاور کرین توسط شرکت های خدماتی انجام می شود و ضمن صدور گواهینامه تاور کرین که شش ماه یا یک سال اعتبار دارد، باید تمامی نکات ایمنی هم رعایت و نظارت های دقیق انجام شود. هنگام افزایش ارتفاع تاور کرین بیش از حد مجاز که باید کمربند مهاری، در فواصل مشخص به اسکلت ساختمان وصل شود، نیاز به دقت زیادی دارد و زمانی که کار پروژه تمام  شد، وقت کاهش ارتفاع تاور کرین است.

بعد از خرید یا اجاره تاور کرین نوبت به نصب و راه اندازی تاور کرین می رسد که باید توسط نصاب مخصوص و با حضور بازرس در محل انجام گیرد. مونتاژ تاور کرین به معنی نصب تاور کرین و دمونتاژ تاور کرین به معنی از حالت نصب خارج کردن تاور کرین است.

در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر تاور کرین ها بپردازیم و به سوال های متداول در این حوزه پاسخ دهیم.

سوالات متدوال درباره تاور کرین

وینچ تاور کرین چیست؟ وینچ تاور کرین یکی از اجزای تاور کرین است که با فرایند سیم و قرقره عمل می کند

تاور کرین چگونه کار می کند؟ این دستگاه ها می توانند بار را از یک نقطه بلند کرده، در سه جهت دورانی، طولی و ارتفاعی حرکت دهند و به نقطه دیگری تا ارتفاع مورد نظر جا به جا نمایند.

چگونه ارتفاع تاور کرین افزایش پیدا می‌کند؟

یکی از مهمترین سوالات در روش افزایش ارتفاع تاور کرین چگونگی افزایش ارتفاع تاور کرین صنعتی است.

درباره افزایش ارتفاع تاور کرین صنعتی، کاج و سیستم تلسکوپاژ یکی از قسمت های بسیار مهم در موضوع افزایش ارتفاع تاور کرین صنعتی می باشد.

تاور کرین چگونه نصب می شود؟  نصب تاور کرین به مدل آن بستگی دارد ولی بطور کلی برای تاور کرین ثابت ابتدا پایه روی فونداسیون نصب، سپس سکشن ها تا ارتفاع مورد نظر مونتاژ می گردند. پس از آن نصب کله قندی، کابین، گردان، بازوهای تعادل و عامل و… انجام می شود.

مراحل نصب و را اندازی تاور کرین خود نصب شونده چیست؟ این نوع تاور کرین نسبت به سایرین، سرعت نصب سریعی دارد؛ قدرت پیشران و نصب و راه اندازی را از منبع تغذیه مخصوص خود که درون سیستمش قرار دارد می گیرد. این مدل به دلیل اینکه ارتفاع و ظرفیت کمتری را تحت پوشش قرار می دهد، برای پروژه های کوچکتر مناسب است.

افزایش ارتفاع تاورکرین اتوماتیک

افزایش ارتفاع تاور کرین اتوماتیک بدین شکل صورت می گیرد که در ابتدا پین های قسمت گردان تاورکرین از سکشن های ارتفاعی خارج می گردد تا تاور کرین اماده ارتفاع گردد. تاور کرین به ارامی توسط جک بالارونده به مقدار ناچیزی بالا می رود تا گردان از سکشنهای ارتفاعی جدا گردد. توجه داشته باشید که برای افزایش ارتفاع دادن تاور کرین اتوماتیک حتما باید تاورکرین در وضعیت تعادل و بالانس باشد.

نکات مهم در نحوه افزایش ارتفاع تاور کرین که باید به آن توجه کرد این است که هر جرثقیل بسته به نوع هر تاور و شرایط کارگاه تا ارتفاع معینی می تواند خود ایستا باشد. که این مقدار در جدول بار هر تاورکرین ذکر شده است.

در نحوه افزایش ارتفاع تاور کرین نصب سکشن افزایشی به ناحیه موردنظر در بدنه باید توسط متخصصان ماهر انجام گیرد که یکی از حساس‌ترین مراحل در نحوه افزایش ارتفاع تاور کرین بوده و به مهارت بالایی نیاز دارد.

سایر سوالات رایج

آسانسور کارگاهی چیست؟ در فعالیت های ساختمانی مختلف برای حمل مصالح و نفرات از آسانسور و بالابرهای کارگاهی استفاده می شود.

انواع آسانسور کارگاهی کدامند؟ با توجه به کاربرد آن دو مدل آسانسور کارگاهی ثابت و متحرک وجود دارد.

آسانسور کارگاهی آلیماک چیست؟ در حوزه ساخت آسانسور کارگاهی، آلیماک از قدیمی ترین برندها می باشد که برای خرید یا اجاره آسانسور کارگاهی، می توان به این برند اعتماد کرد.

برای نصب آسانسور کارگاهی و تعمیر آسانسور کارگاهی باید از متخصصان و تعمیرکاران مجرب استفاده کرد تا هزینه های مرتبط با حمل و نقل یا تلفات جانی به حداقل برسد و به منظور برقراری ایمنی افراد، چک لیست ایمنی آسانسور کارگاهی، توسط کارشناس بررسی شود که یکی از موارد آن سیستم ترمز اضطراری آسانسور کارگاهی است که از سقوط ناگهانی آسانسور جلوگیری می کند. در زمان خرید، اطلاع از قطعات آسانسور کارگاهی بسیار ضروری به نظر می رسد. هر کدام از کارفرمایان و مشتریان می توانند جهت خرید قطعات آسانسور کارگاهی با کیفیت به نمایندگی های فروش مراجعه کنند. جهت مشاوره نصب و تعمیر و نگهداری آسانسور پروژه ی پاپصیران و صدور سرتیفیکیت تاور کرین و آسانسور کارگاهی و خدمات پس از فروش با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

در این مطلب روش افزایش ارتفاع تاور کرین توضیح داده شد و به این سوال که چگونه ارتفاع تاور کرین افزایش پیدا می‌کند  پاسخ دادیم. این وسیله که برای ساخت برج های مرتفع استفاده می شود برای کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به پیشبرد پروژه بسیار مؤثر است و مدت ها است که به بخش جدایی ناپذیر صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است؛ حال که با این وسیله پرکاربرد آشنا شدید، می توانید نیاز خود در این زمینه را با تیم های حرفه ای و شرکت های معتبر برطرف کنید. این نوشتار در باب این دستگاه برای شما عزیزان آماده شده که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل