اوج تاور کرین

اجاره آسانسور کارگاهی

دنیای امروز دنیای پیشرفت و ساخت‌وساز است و مهم‌ترین عامل این پیشرفت استفاده از ابزار و وسایلی است که مدت‌زمان انجام کارها را کوتاه کند. باتوجه‌به سرعت پیشرفت در جامعهٔ امروز استفاده از ابزاری که مدت‌زمان انجام کارهای صنعتی را کوتاه کند یک نیاز اساسی به شمار می‌رود. آسانسور کارگاهی یکی از آن ابزارهایی است که استفاده از آن، بخش مهمی از زیرساخت در یک طیف وسیع ساخت‌وساز محسوب می شود. در این مطلب سعی داریم اطلاعات کاملی را در مورد آسانسور کارگاهی و اجاره آسانسور کارگاهی در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

آسانسور کارگاهی چیست؟

آسانسور کارگاهی چیست؟ ابزاری است که در زمان احداث ساختمان‌ها بر روی سازه‌ها نصب می‌شود. آسانسورهای کارگاهی که به آن‌ها بالابر نیز گفته می‌شود برای جابه‌جایی کارگران، مهندسان و از همه مهم‌تر حمل انواع مصالح سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد. صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به کارهای ساختمانی و صنعتی از جمله دلایلی است که مهندسان تمایل به خرید یا اجاره آسانسور کارگاهی دارند. از آسانسور و بالابر کارگاهی در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود مانند:
  • برج و ساختمان‌سازی
  • پل‌سازی
  • معاینه فنی
  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • دکل‌های نفتی
  • کارخانه‌های تولید خودرو
اجاره آسانسور کارگاهی استاندارد

اجاره آسانسور کارگاهی استاندارد

حتماً می‌دانید که در تمام صنایع از جمله ساختمان‌سازی منابع مالی زیادی جهت تأمین مواد اولیه، دستمزدها و بسیاری از مخارج دیگر استفاده می‌شود. به همین جهت برای پیمانکاران، مهندسان و مالکان پروژه‌های بزرگ  خرید آسانسور کارگاهی یک هزینهٔ اضافی است. چرا که در بعضی از مواقع به علت شرایط مالی پروژه نیازی به خرید آسانسور کارگاهی نیست و می‌توان با اجاره آسانسور کارگاهی حرفه‌ای نیاز پروژه را برطرف کرده و هزینه‌ها را کاهش داد. اما برای سفارش آن ابتدا باید انواع آسانسور کارگاهی را بشناسید.

انواع آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی انواع مختلفی دارد که هرکدام مناسب یک صنعت مربوط به خود است. برای اطلاع بیشتر از آن تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1.      آسانسورهای کارگاهی ثابت:

این آسانسورها در محلی به‌صورت ثابت نصب می‌شوند. دارای سه مدل جک مستقیم، زنجیری و آکاردئونی هستند که برای جابه‌جایی بارهای سنگین در کارگاه‌ها و کارخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. از پرکاربردترین بالابرهای ثابت می‌توان به تاور کرین‌ها شاره کرد. تاور کرین چیست؟ تاور کرین همان جرثقیل برجی است. دستگاهی که ارتفاع آن از خود ساختمان‌ها بیشتر است تا این امکان را داشته باشد که بتواند مصالح را به بالای ساختمان‌ها برساند. درواقع پایه‌های تاورکرین در  چاهی از بتن فرومی‌رود تا بتواند تعادل خود را هنگام جابه‌جایی حفظ کند. این وسیله غول‌پیکر قابلیت چرخش 360 درجه داشته و می‌تواند بارهای چندتنی را حمل و جابه‌جا کند.

2. آسانسور کارگاهی سیار:

همان‌طور که از اسمش پیداست این آسانسورها قابلیت جابه‌جایی سریع دارند و در اجارهٔ طراح‌های بزرگ نقاشی خیابانی و ساخت نمای بیرونی ساختمان‌ها کاربرد دارند.

3. آسانسورهای ضد انفجار:

این آسانسور کارگاهی بیشتر در محیط‌های آلوده به گاز مثل صنایع شیمیایی، معدن زغال‌سنگ و انبار غلات کاربرد دارد.

4.      آسانسور مواد پودری:

در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی برای جابه‌جایی موادی مثل نمک، قهوه، پودرهای داروی و دیگر مواد پودری  مورداستفاده قرار می‌گیرد.

5.      آسانسور هیدرولیکی:

این نوع آسانسور یکی از بهترین انواع بالابرهاست کارایی آن بی‌نظیر و بسیار کاربردی است. از مزایای آسانسور کارگاهی  هیدرولیکی می‌توان به مواردی مثل سهولت و نرمی در حرکت، خرابی و استهلاک بسیار کم، به‌آسانی عیب‌یابی شده و تعمیر می‌شود و در آخر نیاز به موتورخانه در پشت‌بام ندارد.

نکات مهم برای اجاره آسانسور کارگاهی استاندارد

حال که انواع آسانسور کارگاهی را شناختید باید به نکات مهمی هنگام اجاره آسانسور کارگاهی توجه کنید نکاتی مثل: نوع بار که باید جابه‌جا شود، حداکثر ظرفیت آسانسور، میزان برق مصرفی، اندازه و ابعاد کابین، امنیت دستگاه باتوجه‌به کاربری آن، میزان فضایی که برای نصب آن موردنیاز است، میزان سرعت جابه‌جایی و میزان ارتفاع سازه به همراه قدرت الکتروموتور. البته لازم به ذکر است که هر آسانسور کارگاهی حرفه‌ای باید از یک سری شرایط بهره مند باشد در غیر این صورت شاهد حوادث ناگواری ازجمله واژگونی بالابر، آتش‌سوزی و صدمه به افراد خواهیم بود. این شرایط در قالب چک‌لیست ایمنی آسانسور کارگاهی وجود دارد. آگاهی از این نکات و عمل به آنها لازمهٔ ایمنی در کار است. یکی از حیاتی‌ترین مواردی که باید از وجود آن اطمینان حاصل شود بهره‌مندی بالابرها از نرده‌هایی محکم است که اتاقک آسانسور را احاطه کند. وجود آن سبب محفوظ ماندن افراد و همین‌طور محموله‌ها از برخورد با اجسام پیرامون می‌شوند. از دیگر موارد مهم، مجهز بودن درب‌ها به سیستم ایمنی است. جلوگیری از حرکت در زمانی که آسانسور ثابت است از عملکرد مهم این سیستم محسوب می‌شوند. ورودی و خروجی که به نرده امگا معروف هستند هم تقریباً همین کارایی را دارند. این نرده‌ها قابل حرکت هستند و از ورود و خروج افراد متفرقه به داخل کابین جلوگیری می‌کنند. به وجود سرعت‌گیرها هم باید توجه کرد چرا که این ضربه‌گیرها از افزایش نادرست و خطرناک سرعت آسانسور جلوگیری می‌کند. اگر زمانی تمامی تجهیزات ایمنی از کار افتادند و کارایی نداشتند، وجود سیستم ترمز اضطراری آسانسور کارگاهی است که به کار میاید. البته توجه به این نکته بسیار ضروری است که این ترمزها باید حتماً توسط کارشناسان متخصص در این زمینه مورد آزمایش قرار بگیرد تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

قیمت اجاره آسانسور کارگاهی

عوامل بسیاری بر قیمت اجاره آسانسور کارگاهی تأثیر می‌گذارد عواملی همچون نوع برند و مدل مورد که به همراه نقاط قوت و ضعف آن قیمت‌گذاری می‌شود. نو یا استوک بودن دستگاه، شرایط حمل‌ونقل، نصب و پیاده‌سازی آسانسور به همراه قیمت تمام شده دستگاه، تمامی این‌ها باهم بر روی میزان اجاره آسانسور کارگاهی بالابر مؤثر است. شاید باتوجه‌به این نکات با خود بگویید که خرید آسانسور کارگاهی کاری آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است؛ اما باید بگوییم که در اشتباه هستید؛ زیرا قیمت خرید این محصول در مقایسه با اجاره کردن آن بسیار بیشتر است و اینکه شما بعد از اتمام پروژه خود مجبور به فروش یا استفاده مجدد از آن هستید که این بستگی به تعداد پروژه‌های شما در سال دارد. اما برای کسانی که  تصمیم دارند تنها یک‌بار از آسانسور کارگاهی در پروژه‌های کوتاه‌مدت خود استفاده کنند اجاره آسانسور کارگاهی صنعتی گزینهٔ بسیار مناسب‌ و البته به صرفه تری است.

جمع‌بندی

در این مطلب توضیح کاملی از آسانسور کارگاهی و نکاتی در مورد اجاره آسانسور کارگاهی صنعتی ارائه کردیم. همین‌طور یادآور شدیم که رعایت قوانین و نکات ایمنی در آسانسور و بالابر کارگاهی باعث امنیت افراد و مصالح می‌شود.  
5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل