کاهش ارتفاع تاورکرین

کاهش ارتفاع تاورکرین

کاهش ارتفاع تاورکرین موضوعی است که در این نوشته تصمیم داریم تا به طور کامل آن را آموزش دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم به دنبال پاسخ سوال  چگونه ارتفاع تاور کرین کاهش پیدا می‌کند؟ هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

استفاده از تاور کرین در پروژه های ساختمانی و عملیاتی بسیار پرکاربرد و ضروری است. انواع تاور کرین در مدل های مختلف برای هدف های مختلف وجود دارد و شما می توانید با توجه به نوع نیاز و کاربری مورد نظر خود، مناسب ترین نوع و مدل را انتخاب و تهیه کنید.

تاور کرین چیست؟

تاور کرین چیست؟ تاور کرین یکی از کاربردی ترین ماشین آلات ساختمانی می باشد که در ساخت و ساز انواع برج، آسمان خراش، ساختمان، پل، سد، سیلو و … استفاده می شود. با استفاده از تاور کرین می توانید به راحتی تجهیزات ساخت و ساز مانند انواع میلگرد، آهن و …. را تا ارتفاع مورد نظرتان بالا ببرید و در شعاع های مورد نیاز جابجا کنید.

علاوه بر این از تاورکرین برای جابجایی بار در بنادر، مونتاژ قطعات سنگین و بزرگ در کارخانه ها، انجام برخی تعمیرات در نیروگاه ها و پالایشگاه ها و … نیز استفاده می شود.

استفاده از امکانات تاورکرین در انجام پروژه های عملیاتی و ساخت و سازها مزایای زیادی دارد و سبب تسریع کار می شود. امکان افزایش ارتفاع تاورکرین و همچنین امکان کاهش ارتفاع تاورکرین از جمله امکانات کاربردی این دستگاه به حساب می آیند. برای اینکه بتوانید تجهیزات ساختمانی و … را به راحتی تا ارتفاع و در شعاع مورد نظر جابجا کنید باید بتوانید ارتفاع تاورکرین را مناسب با هدف خود تغییر دهید.

اجزای تاور کرین این قابلیت را دارند که از هم جدا شده و بعد در مکان مورد نظر مونتاژ شوند و ارتفاع آن نیز قابل تغییر و تنظیم می باشد. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که نصب و راه اندازی تاورکرین نیاز به مهارت و تخصص در این زمینه دارد. عدم رعایت اصول و استانداردهای لازم در جابجایی تاور کرین و یا نصب تاور کرین سبب بروز حوادث سقوط تاور کرین و خطرات و زیان های مالی و جانی شدید خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  تاوركرين Xcmg چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاهش ارتفاع تاورکرین اتوماتیک

نحوه کاهش ارتفاع تاور کرین چگونه است؟

روش کاهش ارتفاع تاورکرین به نوع تاورکرین و قطعات آن بستگی دارد. اما به صورت کلی برای تغییر ارتفاع تاورکرین ها شامل افزایش یا کاهش ارتفاع از سکشن های ارتفاعی که از جمله اجزای مهم تاورکرین ها هستند استفاده می شود.

سکشن یا سگمنت قطعه ای ارتفاعی به حساب می آید. زمانی که قصد افزایش ارتفاع تاورکرین را داریم این سکشن ها با توجه به اصول و استانداردهایی به صورت عمودی روی هم قرار گرفته و سبب رسیدن تاورکرین به ارتفاع مورد نظر می شوند. سکشن های ارتفاعی به دو نوع پیچی و پیمی تقسیم می شوند که هر یک از این انواع ویژگی های خاص خود را دارد. طول، عرض، ارتفاع و وزن سکشن های ارتفاعی نیز با توجه به نوع تاورکرین ها متفاوت می باشد.

برای تغییر ارتفاع تاورکرین های سبک که وزن آن ها معمولا بین دو تا ده تن است از سکشن های پیچی استفاده می کنند. برای تغییر ارتفاع تاورکرین های سنگین با وزن دوازده تا بیست و پنج تن نیز معمولا از سکشن های پیمی استفاده می شود. در ارتفاع های بالاتر تاورکرین از سکشن های ضعیف تر و کوچکتری نسبت به ارتفاع های پایین تر آن استفاده می کنند.

ارتفاع تاور کرین چگونه کاهش پیدا می کند؟

کاهش ارتفاع تاورکرین صنعتی

استفاده از تاورکرین تنها مختص به ساخت و ساز برج ها و آسمان خراش ها نیست و برای انجام عملیات ساخت و ساز در ساختمان های کوچکتر نیز می توان از امکانات تاورکرین ها بهره برد. افرادی که قصد دارند به این منظور از تاورکرین استفاده کنند به دنبال پاسخ سوال ارتفاع تاور کرین چگونه کاهش پیدا می کند؟ هستند.

مطلب پیشنهادی:  آیا می دانید جرثقیل کارگاهی چیست؟

نحوه کاهش ارتفاع تاور کرین به این صورت است که سکشن هایی که را که به منظور افزایش ارتفاع تاورکرین به صورت عمودی روی هم بسته بودیم باید دوباره باز کنیم. همان طور که اشاره کردیم اجزای انواع تاورکرین ها مانند تاور کرین ریلی، تاور کرین متحرک و … به صورت مجزا از هم هستند و در همان مکانی که قرار است از تاور کرین استفاده شود روی هم نصب می شوند.

روش کاهش ارتفاع تاورکرین

روش کاهش ارتفاع تاورکرین به صورت طبقه به طبقه و به ترتیب انجام می شود و نیاز به مهارت و تجربه دارد. در زمان نصب و افزایش ارتفاع تاورکرین ها از تلمبه های قوی هیدرولیکی استفاده می شود. این تلمبه های هیدرولیکی در کاهش ارتفاع تاورکرین صنعتی نیز دوباره استفاده می شوند.

در واقع در پاسخ به سوال چگونه ارتفاع تاور کرین کاهش پیدا می‌کند؟ باید این توضیح را بدهیم که کرین کوچک تری که به بالای ساختمان وصل است، توسط کرین بزرگ تر به بالا کشیده می شود و به این ترتیب کارگرها می توانند قطعات اولیه را جدا کرده و پایین بیاورند. سپس برای کاهش هر لایه ابتدا دیرک آن لایه جدا شده و سپس پایه به وسیله همان تلمبه های هیدرولیکی قوی پایین آورده می شود.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم سکشن هایی که در ارتفاعات بالاتر نصب می شوند کوچکتر و ضعیف تر هستند به همین دلیل جدا کردن و جابجا کردن آن ها ساده تر است. برای جا به جا کردن سکشن های سبک تر و کوچکتر می توانید از آسانسور و بالابرهای کارگاهی استفاده کرده و سرعت و ایمنی انجام کار را بالا ببرید.

کاهش ارتفاع تاورکرین صنعتی

جمع بندی

در این نوشته با ارائه اطلاعات کاملی در مورد کاهش ارتفاع تاورکرین صنعتی و  کاهش ارتفاع تاورکرین اتوماتیک به سوال ارتفاع تاور کرین چگونه کاهش پیدا می کند؟ پاسخ داده ایم. استفاده از انواع آسانسور کارگاهی و تاورکرین در عملیات عمرانی و ساخت و سازهای مختلفی مانند ساختمان سازی، پل سازی، سیلو سازی، ساخت پالایشگاه و نیروگاه، جابجایی بار و تجهیزات در بنادر و صنایع مختلف سبب تسریع کار و افزایش ایمنی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  قطعات آسانسور کارگاهی را بهتر بشناسید!

تاورکرین ها انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به نوع هدف مورد نظر خود مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین نوع را انتخاب کرده و سپس اقدام به استفاده از خدمات خرید و فروش تاور کرین و یا اجاره تاور کرین کنید. از آن جایی که عدم رعایت اصول و استانداردها در استفاده از تاورکرین و بی توجهی به تعمیر تاور کرین در زمان مناسب آن خطرات مالی و جانی زیادی را به بار می آورد باید تاورکرین در فواصل زمانی معین توسط کارشناس این زمینه بررسی شده و صدور گواهینامه تاورکرین انجام شود.

همان طور که توضیح دادیم امکان کاهش ارتفاع تاورکرین اتوماتیک یکی از امکانات و مزایای تاورکرین ها می باشد. برای این منظور از اجزایی به نام سکشن های ارتفاعی استفاده می شود. زمانی که می خواهیم ارتفاع تاورکرین را افزایش دهیم این سکشن ها را با توجه به اصول خاص این کار به صورت عمودی روی هم متصل می کنیم. چگونه ارتفاع تاور کرین کاهش پیدا می‌کند؟ روش کاهش ارتفاع تاورکرین نیز به این صورت است که سکشن های ارتفاعی را باز می کنیم.

سکش های ارتفاعی تاور کرین ها انواع مختلفی دارند و با توجه به تناژ تاورکرین از سکشن هایی با طول، وزن، عرض و ارتفاع مناسب استفاده می شود. در طبقات و ارتفاعات پایین تر تاورکرین از سکشن های بزرگ تر و سنگین تر استفاده می شود و هرچه ارتفاع افزایش می یابد از سکشن های کوچکتری استفاده می شود.

4/5 - (1 امتیاز)
1 پاسخ
  1. ali.chacham
    ali.chacham گفته:

    سلام. کاهش ارتفاع تاور کرین نیاز به نیروی متخصص داره؟ و اینکه این کاهش ارتفاع در تمامی مدل های تاور کرین امکان پذیر هست؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *