ساخت آسانسور کارگاهی

ساخت آسانسور کارگاهی

در سال‌هایی که ساختمان‌ها معمولا از دو یا سه طبقه بالاتر نمی‌رفتند، تعداد ساختمان‌هایی که در هر دهه به بلندی ۲۰۰ متر می‌رسیدند شاید تنها به اندازه انگشت‌های دست بود. اما حالا هر سال چندین آسمان خراش بنا می‌شوند و این اتفاق چندان هم عجیب نیست. شاید بشود گفت تمام این تفاوت در آغاز ساخت آسانسور کارگاهی است.

در گذشته که بالا بردن سنگ‌ها و مصالح ساختمانی به آسانی امروز نبود و هیچ سطح بالا رونده‌ای که تمام قدرتش را از یک موتور بگیرد وجود نداشت، ساختمان‌ها نیز قد چندانی نمی‌کشیدند. اما امروز آسانسورهای کارگاهی و تاور کرین‌ها به انسان کمک می‌کنند ساختمان‌هایی بسازد که در آن زمان قابل تصور نبودند.

از همان لحظه که اولین بالابرها جرثقیل‌ها و آسانسورها ابداع شدند، ساختمان‌ها نیز بلندتر شدند و ساختمان‌ها که قد کشیدند جرثقیل‌ها و آسانسورها نیز پیشرفت کردند. در این مطلب درمورد دستگاه‌هایی صحبت می‌کنیم که امروزه به ما کمک می‌کنند کارهای بزرگ را به راحتی فشردن چند دکمه و کشیدن چند اهرم انجام دهیم. ساخت آسانسور کارگاهی در ایران سال هاست که آغاز شده و به این موضوع نیز می‌پردازیم.

ساخت آسانسور کارگاهی در ایران

از آسانسور‌های کارگاهی در چه حوزه‌هایی استفاده می‌شود؟

پروژه‌های مربوط به صنایع پتروشیمی، برج سازی مسکونی و تجاری، ساخت نیروگاه‌های بزرگ و… حوزه‌هایی هستند که نیاز به وجوداین بالابرها دارند و توجه به نیاز‌های این حوزه بوده که ساخت آسانسورهای کارگاهی و ساخت تاور کرین‌ها را الزامی کرده است.

مطلب پیشنهادی:  اجاره آسانسور کارگاهی

تفاوت آسانسورهای کارگاهی با آسانسورها و دیگر بالابرها این است که به دلیل حساسیت بالای بالابرهای صنعتی و تفاوت وزنی که هرکدام حمل می‌کنند، ساخت آسانسور کارگاهی بسیار حساس‌تر است و این آسانسورها باید خیلی نسبت به دیگر آسانسورها امن‌تر و البته دقیق‌تر باشند.

نکات مهم در نحوه ساخت آسانسورهای کارگاهی

اولین نقطه مشترک بین آسانسورهای کارگاهی و دیگر انواع آسانسور، این است که مشتری با توجه به نیاز خود به شرکت ساخت آسانسور کارگاهی سفارش می‌دهد. از اصلی‌ترین نکاتی که در ساخت آسانسور کارگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد، ارتفاع آسانسور، نوع آسانسور (سیار یا ثابت) و ظرفیت آسانسور است.

یکی از مشکلاتی که پیش می‌آید این است که گاهی مشتری فضای مناسبی برای نصب و استفاده از این آسانسورها را ندارد، اما به آن‌ها نیازمند است. در این شرایط شرکت‌ها تمهیداتی در نظر می‌گیرند که به نحوی آسانسور قابل نصب شود و نیاز مشتری برطرف گردد.

از آن جایی که حفظ امنیت در محیط کاری و صنعتی در هر محیطی از جمله محیط‌های کارگاهی و صنعتی از مهم‌ترین نیازها است، قطعاتی که در ساخت آسانسور کارگاهی و صنعتی استفاده می‌شوند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.

ساخت آسانسور کارگاهی و صنعتی

این قطعات باید اصل باشند، با کیفیت و با دوام باشند و علاوه بر این شرایط باید به دقت از آن‌ها نگهداری شود تا در طی زمان دچار مشکل نشوند. همچنین این قطعات باید مرتب بررسی شوند تا در صورت برخوردن به مشکل تعمیر یا تعویض شوند.

این قطعات باید در مقابل فرسودگی، پارگی، رطوبت و این نوع فرسایش‌ها مقاوم باشند و همچنین ضد زنگ بوده تا امنیت آسانسور و بالابرهای کارگاهی را تامین کنند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین آسانسور کارگاهی کدام است؟

آخرین نکته مهمی که در بخش نحوه شاخت آسانسور کارگاهی این مطلب می‌گنجد، این است که راه‌اندازی یک موتور نرم و روان باعث می‌شوند آسانسور بسیار بیشتر از هر حالت دیگری عمر کند.

آسانسورهای کارگاهی متحرک (سیار)

بین انواع آسانسورهای کارگاهی یک مدل ثابت وجود دارد و یک مدل متحرک که مدل متحرک خودش نیز به دو نوع متحرک عمودی و افقی تقسیم می‌شود. آسانسورهای عمودی معمولا افراد را جا به جا می‌کنند و به ارتفاعات می‌برند و بالابرهای افقی نیز معمولا مصالح و ابزار بسیار سنگین را از مکانی به مکان دیگر انتقال می‌دهند.

مهمترین اجزا در ساخت آسانسور کارگاهی

نمی‌توان از بین قطعات و اجزای آسانسورهای کارگاهی تعدادی را مهم‌تر معرفی کرد. در چنین وسیله‌ی صنعتی تک تک قطعات مهم و کاربردی هستند. با این حال تعدادی از لوازم متصل به این آسانسورها به گونه‌ای هستند که اگر چه شاید در نبود آن‌ها هم کار پیش بروند، اما با این حال وجود آن‌ها برای حفظ امنیت کارگران ضروری است.

تعدادی از این قطعات عبارت اند از نرده امگا، نرده حفاظ ، لمینت سوئیچ ، پاراشوت و سیستم ترمز اضطراری آسانسور کارگاهی. به کار بردن این قطعات در این نوع آسانسورها باعث می‌شود تا توان و مقاومت و ایمنی آسانسور افزایش پیدا کند و افراد یا بارها از روی آسانسور سقوط نکنند.

شرکت ساخت آسانسور کارگاهی

کلام آخر

بی شک به وجود آمدن اولین جرثقیل‌ها و بالابرها از موثرترین عوامل قد کشیدن و بلندتر شدن بناهایی بود که زمانی بسیار کمیاب بودند و شاید هر کسی نمی توانست در عمرش حتی یک بنا مانند آن‌ها ببیند. بعد با بلندتر شدن ساختمان‌ها آسانسورها و تاور کرین‌ها نیز پیشرفته‌تر شدند.

مطلب پیشنهادی:  تعمیر آسانسور کارگاهی

ساخت آسانسورهای کارگاهی حرفه ای که توسط کارخانه‌های مخصوص و مجهز انجام می‌شود یکی از دقیق‌ترین کارهایی است که در طی فعالیت‌های صنعتی انجام می‌شود و تامین امنیت کارگرهایی که بعدا از آن دستگاه‌ها استفاده می‌کنند از اولویت‌های هر شرکت سازنده آسانسورهای کارگاهی و تاور کرین‌ها است.

4/5 - (1 امتیاز)
1 پاسخ
  1. naser.mansoriyan
    naser.mansoriyan گفته:

    باسلام
    من دنبال یه آسانسور کارگاهی برای حداقل ارتفاع 150 متر و تحمل وزن 500 کیلو هستم، چه مارک آسانسور کارگاهی پیشنهاد میدید؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *