خرید تاور کرین آلیماک

خرید تاور کرین آلیماک

شاید شما هم وقتی از کنار برج‌ها رد می‌شوید به این فکر کنید که آجرها و سنگ‌های چند تنی چگونه به بالای ساختمان منتقل می‌شوند؟ سازه‌های به این زیبایی چه دردسرهایی را برای جابجایی مصالح سنگین متحمل می‌شوند؟ چاره کار خرید تاور کرین آلیماک (Tower crane) یا همان برج جرثقیلی ثابت است.

آلیماک آسانسور های کارگاهی و بالابر های ساختمانی با کیفیتی را ارائه میدهد و بیش از 70 سال است که در این زمینه پیشگام بوده  و راه حل های زیادی را برای رفع نیازهای انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی در سراسر جهان ارائه می دهد.تمامی  محصولات Alimak به دلیل طراحی مستحکم و قابل اعتماد مورد توجه اند.

در ادامه توضیح کاملی درباره قطعات تاور کرین‌ها، وظیفه آنها، تاریخچه و کاربرد این دستگاه‌های پرکاربرد ‌‌خواهیم داشت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه کار تاور کرین چگونه است؟‌

شاید قبل از خرید تاور کرین آلیماک این سوال برای شما پیش آید که جرثقیل‌های برجی به چه شکلی کار می‌کنند؟ قیمت تاور کرین آلیماک حرفه‌ای چقدر است؟ در کل این جرثقیل‌ها در انواع متعددی در صنعت و ساخت و ساز یافت می‌شوند. اگر از لحاظ کارکرد این جرثقیل‌ها را با هم بررسی کنیم باید بگوییم که نحوه کار همه این جرثقیل‌ها به یک شکل است. اجزای نسبتا مشترکی در همه این تاور کرین‌ها استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین تاور کرین چیست؟

اجزای اصلی تشکیل دهنده تاور کرین آلیماک

کاربرد تاور کرین در سازه‌های دور از شهر

اجزای اصلی تشکیل دهنده تاور کرین آلیماک

این جرثقیل‌ها از یک اتاق کنترل جرثقیل در قسمت بالای جرثقیل، دکل، بازو و صفحه گردان استفاده می‌کنند؛ در واقع این قطعاتی که از آنها نام بردیم مهم‌ترین و اساسی‌ترین قطعات تاور کرین به حساب می‌آیند. نبود هر کدام از آن‌ها باعث کارکرد نادرست کل جرثقیل می‌شود. قیمت تاورکرین آلیماک نو و قیمت تاور کرین آلیماک کارکرده را در ادامه مشاهده می‌کنید.

کابین کنترل

همان گونه که از نام این دستگاه‌ها پیداست، تاور کرین‌های آلیماک از این بخش کنترل می‌شوند.

هرگونه تحرک و حرکت دادن به جرثقیل از این بخش امکان‌پذیر است. کنترل و اجرای فرمان‌‌ها توسط اپراتور تاورکرین انجام می‌شود. اپراتورها در کابین حضور دارند و آموزش کافی در این باره دیده‌اند. محل نصب کابین کنترل نیز دقیقا در بالای جرثقیل و در کنار صفحه گردان است.

صفحه گردان

یکی از مهم‌ترین اجزای جرثقیل‌ها صفحه گردان است. بدون وجود این صفحه تقریبا جرثقیل کاربردی ندارد؛ چراکه وظیفه چرخیدن جرثقیل به صورت تمام دور یا همان ۳۶۰ درجه توسط صفحه گردان جرثقیل انجام می شود. در صورت عدم وجود یا کارکرد نادرست آن، جرثقیل چیزی جز یک شی ثابت و بلا استفاده نیست.

تاج جرثقیل

در خرید تاور کرین آلیماک این قطعه نیز یکی از قطعات مهم برج به شمار می‌آید. وظیفه تاج جرثقیل نگه داشتن بخش‌های افقی جرثقیل است. بدون تاج، تاور نمی‌تواند قدرت و استحکام کافی داشته باشد.

بازوی جرثقیل

این بخش نیز وظیفه حفظ تعادل و پایداری تاور را بر عهده دارد. متشکل از چند تکه بتن عظیم با وزن بسیار بالا است. بدون وجود این اجسام سنگین جرثقیل پایدار نمی‌ماند و با وزش شدید باد احتمال سقوط آن وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  سیستم ترمز اضطراری آسانسور کارگاهی (پاراشوت )

دلیل الزام استفاده از آسانسورها

پیشرفته‌تر شدن آسانسور کارگاهی خود دلیلی کافی برای استفاده از آن است. برای درک بهتر این موضوع به تعداد ساختمان‌های بلند با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر ارتباط دارد. با گذر زمان تعداد این سازه‌های مرتفع و آسمان‌خراش‌ها افزایش چشمگیری یافت.

قیمت تاورکرین آلیماک

خرید تاور کرین آلیماک برای جابجایی تجاری

در گذشته نه چندان دور تعداد آن‌ها انگشت‌شمار و محدود بود. اکنون در هر دهه، بیش از ۱۰۰۰ ساختمان بلند با ارتفاع بیشتر از ۲۰۰ متر ساخته می‌شود. کاربرد این آسانسورها در پروژه‌های ساختمانی دارای مزایای بسیار زیادی است که می‌توان برای بهره‌بردن از این مزایا آنها را به کار گرفت.

وینچ تاور کرین آلیماک چیست

وینچ سازه‌ای پر‌مصرف در صنایع گوناگون است که مکانیزم کلی آن از سیم و قرقره تشکیل شده است. یکی از کاربردی‌ترین سازه‌ها در مواقع خرید تاورکرین آلیماک برای پروژه‌های بزرگ ساختمانی است. استفاده صحیح از مکانیزم وینچ‌ها توان جرثقیل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

انواع تاور کرین آلیماک

هنگام خرید تاور کرین آلیماک دقت داشته باشید که تاور کرین به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • تاور کرین خود نصب‌ شونده
  • تاور کرین کمک نصب‌ شونده

تاورکرين خود نصب شونده (خودمونتاژ)

اين نوع از ماشين آلات به گونه‌ای طراحي شده‌اند که قابلیت حمل و نقل راحتی دارند. نصب آنها به راحتی صورت می‌گیرد. به دو نوع خود کششي و کمک کششي تقسیم می‌شوند.

تاور کرین کمک نصب شونده

اين نوع از جرثقیل‌های برجی دارای سایز بزرگتر و ظرفيت بلند کردن اجسام بزرگتر هستند. قطعات ارتفاعی مخصوصی دارند که به تغییر ارتفاع آنها کمک می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  جابجایی تاور کرین

عوامل تاثیرگذار در قیمت تاور کرین‌ها

قیمت تاور کرین‌ نسبتا بالا است اما در صرفه‌جویی انرژی، زمان و افزایش بازدهی تاثیر زیادی دارد. چند فاکتور موثر در قیمت عبارتند از:‌

استفاده از تاور کرین برای استحکام بنای سازه‌های لوکس

  • حداکثر ظرفیت باربرداری
  • حداکثر میزان حرکت
  • حداکثر ارتفاع قابل دسترسی
  • تعداد و قدرت موتورها
  • برند و کشور تولیدکننده دستگاه
  • نوع تابلوی برقی
  • نوع سکشن

خرید تاورکرین آلیماک

تعمیر تاور کرین

سلامت این دستگاه در ایمنی ساختمان و حفظ جان افرادی بسیار موثر است. ارائه دهندگان خدمات تاور کرین باید در طی دوره‌های زمانی مشخصی دستگاه را بازرسی کنند. طبق تشخیص، باید اقدام به تعمیر تاورکرین و یا تعویض قطعات خراب آن نمایند.

برای اطمینان از سرویس و اصالت کالا از یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات تاور کرین خرید کنید. دقت کافی به خرج دهید تا از خطرات و خسارات مالی و جانی جلوگیری کرده باشید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کلی به نکاتی برای خرید تاور کرین آلیماک یا برج جرثقیلی اشاره کردیم.

درباره کاربرد این وسیله در ساخت سازه‌های ساختمانی مرتفع صحبت کردیم. امروزه کاربرد این دستگاه‌ها به اندازه کاربرد آسانسورها رواج یافته است. انتقال قطعات به بالای ساختمان و جابحایی آنها چالشی بزرگ است که تاور کرین همه آنها را رفع می‌کند.

Rate this post
1 پاسخ
  1. مهران اکبری
    مهران اکبری گفته:

    سلام
    خاستم تشکر کنم از اوج تاور کرین بخاطر ارائه خدمات عالی و بی نقص
    به امید همکاری های بیشتر با شما

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *