اوج تاور کرین

جابجایی تاور کرین

جابجایی تاور کرین چگونه انجام می شود؟ در این نوشته می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و اطلاعات کاملی در مورد جابجایی انواع تاور کرین ارائه دهیم. همچنین تصمیم داریم تا هزینه نصب و جابجایی تاور کرین را بیان و بررسی نماییم. همان طور که می دانید تاور کرین نام دیگر جرثقیل های ساختمانی است که در عملیات عمرانی، برج سازی، ساختمان سازی، سیلو سازی، ساخت و ساز معادن، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، حمل بار در بنادر، مونتاژ قطعات بزرگ و سنگین در صنایع مختلف و … به کار می رود. از تاور کرین ها اغلب برای بلند کردن تجیهزات و آهن آلات و … و جابجایی آن ها در شعاع های مختلف استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که شما هم برای انجام عملیات ساختمانی و یا سایر پروژه های خود به انواع تاور کرین نیاز دارید و به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه جابجایی تاور کرین هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید. جابجایی تاور کرین و جرثقیل

جابجایی تاور کرین چگونه است؟

تاور کرین ها انواع مختلفی دارند که شامل تاور کرین ریلی، تاور کرین متحرک، تاور کرین بالا رونده، تاور کرین ثابت و … می شود. از انواع مختلف تاور کرین ها با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند می توان برای اهداف و کاربری های مختلف استفاده کرد. طریقه جابجایی تاور کرین نیز با توجه به نوع و مدل آن متفاوت است. همچنین نوع تاور کرین در تعیین هزینه نصب و جابجایی تاور کرین نیز عامل مهم و اثر گذاری به حساب می آید. برخی از انواع تاور کرین ها خود نصب شونده هستند. این نوع برای جابجایی تاور کرین و بالابر سیستم درایور مجزا دارند. برای جابجایی تاور کرین و جرثقیل در صورتی که از نوع خود نصب شونده باشند از پیشرانه ژنراتوری خود دستگاه استفاده می شود. به این ترتیب به راحتی می توان این نوع از تاور کرین ها را به محل انجام عملیات منتقل کرد و یا در قسمت های مختلف و مورد نیاز پروژه جابجا کرد. نوع دیگری از تاور کرین ها نیز هستند که به آن ها کمک نصب شونده گفته می شود. برای جابجایی تاور کرین کارگاهی در صورتی که از این نوع باشد از تریلرهای مخصوص و یا جرثقیل های مخصوص استفاده می شود.

طریقه جابجایی تاور کرین

زمانی که تاور کرین ها در کنار پروژه های ساخت و ساز به چشم می خورد بلافاصله این سوال در ذهن انسان ایجاد می شود که جابجایی تاور کرین چگونه انجام می شود؟ تاور کرین ها به طور کلی از سه قسمت تشکیل می شوند که شامل پایه یا قسمت مرکزی، بازو و پشت تاور کرین است. در قسمت پشت تاور کرین ها برای ایجاد تعادل وزن عقب و جلو بلوک های بتنی قرار می دهند. نحوه جابجایی تاور کرین برای هر یک از این سه قسمت اصول مخصوص به خود را دارد و باید با توجه به وزن و ابعاد این قسمت ها انجام شود. جالب است بدانید برای جابجا کردن وزنه های سنگین و بلوک های بتنی تاور کرین ها از تریلی های کمرشکن و یا تریلی های کفی استفاده می شود. برای جابجایی تاور کرین و آسانسور کارگاهی حتما باید از کامیون های بزرگ و تریلی استفاده کرد و در ضمن راننده هایی که قصد انجام این کار را دارند نیز باید تجربه لازم را داشته باشند و در این زمینه کاملا حرفه ای باشند. به یاد داشته باشید که در جابجایی انواع تاور کرین رعایت اصول ایمنی و استاندارد حرف اول را می زند. در غیر این صورت احتمال بروز حوادث سقوط تاور کرین زیاد است و ممکن است خسارت های مالی و جانی گسترده ای وارد شود.

جابجایی تاور کرین در تهران

شرکت های مختلفی در زمینه جابجایی تاور کرین در تهران خدمات عرضه می کنند. با توجه به این که خرید و فروش تاور کرین با قیمت های بسیار بالایی انجام می شود و هزینه اجاره تاور کرین نیز بالا است باید در جابجایی تاور کرین و بالابر بسیار محتاط باشید تا متحمل هزینه اضافی و خسارت نشوید. برای جابجایی تاور کرین در تهران حتما باید از شرکت هایی که کاملا معتبر و مطمئن هستند و در این زمینه تجربه و مهارت کافی را دارند کمک بگیرید. هزینه نصب و جابجایی تاور کرین معمولا بالا است اما به یاد داشته باشید که توجه به رعایت اصول ایمنی بسیار مهم تر از توجه به قیمت است.

جابجایی تاور کرین و جرثقیل

اجزای تاور کرین به قطعات بزرگ و کوچکی تقسیم می شود. قطعات مختلف تاور کرین را می توان از اسکلت و بدنه آن جدا کرد و برای جابجایی تاور کرین کارگاهی به صورت ایمن این قسمت های مختلف را به صورت مجزا حمل کرد. در اغلب موارد جابجایی تاور کرین و آسانسور کارگاهی به این صورت است که اجزای مختلف از هم جدا شده و با توجه به وزن این قسمت ها از تریلی های 10 چرخ یا 12 چرخ و کامیون های بزرگ استفاده می شود و در نهایت تمامی قسمت ها به وسیله جرثقیل های تلسکوپی به هم متصل می شوند. بنابراین می توانیم بگوییم که موضوع اصلی و مهم در نحوه جابجایی تاور کرین امکان جدا شدن قطعات آن است که طریقه جابجایی تاور کرین را مشخص می کند. تعدادی از مهم ترین اجزای تاور کرین ها عبارتند از فلش و یا جیب تاور کرین، کابین تاور کرین، سکشن ارتفاعی، پایه، کله قندی و …

جابجایی تاور کرین کارگاهی

تا اینجا به سوال جابجایی تاور کرین چگونه انجام می شود؟ پاسخ دادیم. در هنگام این جابجایی باید یک تیم حرفه ای مسئولیت نظارت بر انجام اصولی و صحیح عملیات را بر عهده بگیرد و از انجام اصولی کار مطمئن شود. حرفه ای بودن این تیم بسیار مهم است و اثر زیادی در جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادث می کند. در صورتی که قطعات تاور کرین از هم جدا شوند و به طور جداگانه به محل پروژه منتقل شوند حتما باید به ترتیب انتقال قطعات توجه داشته باشید. این قطعات باید به ترتیبی که می خواهند در محل عملیات مونتاژ شوند ارسال شوند زیرا قطعات و بخش های تاور کرین ابعاد بزرگی دارند و در صورتی که در جابجایی تاور کرین و جرثقیل به ترتیب انتقال قطعات توجه نشود امکان مونتاژ اصولی و ایمن از بین می رود. نکته مهم دیگر در مورد جابجایی تاور کرین و بالابر این است که باید بهترین مسیرها برای جابجایی انتخاب شود تا از بروز حوادث جلوگیری شود. به همین دلیل گفته می شود که برای جابجایی تاور کرین و آسانسور کارگاهی حتما باید از متخصصین این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

در این نوشته با ارائه اطلاعات کاملی در مورد جابجایی انواع تاور کرین به سوال جابجایی تاور کرین چگونه است؟ پاسخ دادیم. همان طور که توضیح دادیم در صورتی که امکان جدا کردن قطعات تاور کرین وجود داشته باشد برای ایمنی بیشتر، قطعات را از هم جدا می کنند و به صورت جداگانه به محل پروژه انتقال می دهند. برای این کار معمولا از تعداد زیادی کامیون و تریلی استفاده می شود. سپس این قطعات را در محل پروژه، توسط جرثقیل های تسلکوپی مونتاژ می کنند. اما در صورتی که امکان جدا کردن قطعات از بخش های اصلی تاور کرین وجود نداشته باشد باید برای جابجایی آن از ماشین های بزرگ و سنگین استفاده شود. در صورتی که این کار را به افراد حرفه ای و یا تیمی با تجربه بسپارید بدون هیچ حادثه و خسارتی انجام خواهد شد.
4/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل