تاور کرین ریلی

تاور کرین ریلی

همان گونه که مستحضرید در مقالات قبل به تفصیل درباره تاور کرین و مسائل مربوط به تعمیر تاور کرین توضیح دادیم و دانستیم که در دنیای امروز، این دستگاه کاربرد ویژه ای را در امر ساخت و ساز ایفا می نماید. لازم به ذکر است که بدون این ابزارآلات، احداث انواع برج و ساختمان های مرتفع به طور قطع غیر ممکن می باشد. حال در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از انواع این دستگاه آشنا نمائیم که امروزه به یکی از تاور کرین های محبوب در جهان تبدیل شده و بیشتر کارخانجات و صنایع از آن بهره می گیرند. نام آن تاور کرین ریلی می باشد. با ما همراه باشید تا با این مدل و انواع آن آشنا شوید.

ابتدا پیش از پرداختن به شرح تاور کرین ریلی لازم است ذکر شود که در زمان های قدیم بشر با مشکلات و دشواری های بی شماری در جهت ساخت و ساز ساختمان های مرتفع، دست و پنجه نرم می کرد. به علاوه بیشتر پروژه ها تا مدت ها به طول می انجامید. تا این که در نهایت یونانیان وسیله ای به نام تاور کرین را در جهت سهولت امر ساخت و ساز اختراع نمودند و تحولی عظیم در این عرصه به وجود آوردند. شایان ذکر است که تاور کرین به طور کلی جرثقیلی می باشد که به منظور حمل و جابه جایی اجسام سنگین از آن بهره گرفته می شود و به یکی از پراستفاده ترین ماشین آلات تبدیل شده است. حال آن که از این جرثقیل بسته به نوع بار، محل آن و نیز وزن بار انواع متفاوتی در دنیا وجود دارد. به این نکته توجه فرمائید که تاور کرین به طور کلی به دو گروه تقسیم بندی می شود که میتوان به نوع ثابت و متحرک اشاره نمود که در ادامه به طور مختصر هر کدام از این موارد شرح داده خواهند شد.

تاور کرین ثابت و متغیر چیست؟

تاور کرین ثابت: همان گونه که از عنوان این مدل آشکار است، این وسیله در مکانی ثابت نصب می شود و برد حرکتی آن تنها محدود به همان محل است.  در مکان هایی که از این قبیل بالابرها نتوان بهره برد از نوع بعدی که در ذیل ذکر شده اند استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا می دانید ریگر کیست؟

تاور کرین متحرک: به این نکته توجه نمائید که این گروه خود به سه دسته تقسیم بندی می شود که می توان به ریلی، جاده ای و نیز شناور اشاره نمود. یکی از وجه تمایز این قبیل جرثقیل ها نسبت به نوع ثابت می توان به پهنای شعاع عملیاتی بالای آن ها اشاره کرد، بدین معنا که این دسته از بالابرها از قابلیت پوشش ارتفاعات به مراتب بلند تری بهره مند می باشند.

با تاور کرین ریلی بیشتر آشنا شوید

همان طور که می دانید، این جرثقیل یکی از رایج ترین تجهیزات در عرصه صنعت بوده و یکی از ایمن ترین راه ها را برای حمل و نقل اجسام سنگین فراهم می نماید. به علاوه بهره گیری از آن ها در پروژه های صنعتی به مجموعه فرایندها سرعت بیشتری بخشیده و در عین حال باعث صرفه جویی در زمان نیز خواهد شد. تاور کرین ریلی از نوع متغیر بوده و نیز از یک پایه متحرک بهره مند می باشد. آن ها با بهره گیری از این پایه، در دو جهت افقی و عمودی می توانند حرکت نموده و اجسام سنگین را جا به جا کنند. در واقع به منظور حرکت این قبیل جرثقیل ها یک سری مسیرهایی تعریف و مشخص شده که ایمنی بالایی را برای آن ها به وجود آورده است و در واقع این مسیرها به شکل ریل می باشد. در نتیجه این کرین ها تنها توانایی حرکت بر روی ریل را دارند و در واقع از آن ها می توان در مکان هایی مانند راه آهن استفاده نمود. با ما همراه باشید تا با انواع تاور کرین ریلی آشنا شویم.

مطلب پیشنهادی:  تاورکرین تانیوس

انواع تاور کرین ریلی

کاربرد تاور کرین ریلی چیست؟

همان گونه که پیش تر نیز مطرح شد، یکی از محدودیت هایی که این قبیل تاور کرین ها با آن روبه رو هستند این است که نمی توان از آن ها در هر مکانی بهره گرفت و تنها قابلیت استفاده در مسیرهای ریلی را دارند. حال آن که به منظور بسط کاربرد آن ها در مکان های بی شمار می بایست در محل مورد نظر ریل های استاندارد و مطابق با نوع تاور کرین ریلی ایجاد نمود. به بیانی دیگر از این قبیل جرثقیل ها به ویژه زمانی بهره گرفته می شود که تاور کرین ثابت را نمی توان به کار برد.

آشنایی با انواع تاور کرین ریلی

در اینجا نمونه هایی از رایج ترین  انواع تاور کرین ریلی معرف حضور شما خواهند بود که شما می توانید با شناخت آن ها اقدام به خرید نوع مورد نظر خود نمائید.

به این نکته توجه نمائید که این قبیل بالابرها به طور کلی بر اساس باری که حمل می نمایند طبقه و دسته بندی می شوند. لازم به ذکر می باشد که شرکت اوج تاور کرین با برخورداری از مجرب ترین مهندسان خود، ارائه دهنده انواع آسانسور کارگاهی بوده و در این عرصه تجربه ای بیش از ده سال را به خود اختصاص داده است. همچنین مشاوران ما به صورت پیوسته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند در نتیجه هر گونه ابهامی در زمینه تاور کرین ها را می توانید با آن ها مطرح نمائید.

اجزای تشکیل دهنده تاور کرین ریلی چیست؟

همان گونه که می دانید بالابرها به طور کلی از بخش های گوناگونی تشکیل شده اند که در اینجا با قسمت های مختلف نوع ریلی آشنا خواهیم شد.

  • حالت ثابت
  • بخش گردان
  • کله قندی
  • بازو
  • شاریوت

کاج: این بخش نقش مهمی را در این جرثقیل ها ایفا می نماید و آن هم ارتفاع گرفتن تاور می باشد. در نتیجه بدون وجود این قسمت، جرثقیل عملا کارایی نخواهد داشت. لازم به ذکر می باشد که به این قطعه عنوان تلسکوپاژ نیز اطلاق می گردد. لازم به ذکر است که خود این قسمت نیز از بخش هایی به نام کلاف کاج، قطعه گیر، پالونی، جک و پمپ تشکیل می شوند.
سکشن ها: به این بخش عنوان قطعات ارتفاعی نیز اطلاق می گردد. حال آن که سکشن اصلی موجود در هر تاور ریلی، قطعه اصلی نام دارد که در ارتفاعات متفاوتی از ۶ تا ۱۰ متر موجود می باشند. در واقع سکشنی که دارای بیشترین ارتفاع میان سایرین است، قطعه اصلی می باشد.

مطلب پیشنهادی:  نصب آسانسور کارگاهی

تاور کرین ریلی چیست

با مزایای تاور کرین ریلی آشنا شوید

به این نکته توجه فرمائید که از این قبیل جرثقیل ها در حفظ و نگه داری از راه و مسیرهای دائمی بهره گرفته می شود. به علاوه آن ها از یک سیستمی بهره مند می باشند که به صورت خودکار باعث حرکت تاور کرین می شود و همچنین این تحرک با سرعت بالایی انجام می پذیرد. به عنوان یکی دیگر از مهم ترین فواید آن ها که مورد توجه می باشد می توان به ظرفیت تحمل بارشان اشاره نمود، بدین صورت که تاور کرین ریلی توانایی حمل و جابه جایی مصالح را با وزن بین ۱۵ تا ۲۵۰ تن دارند.

نتیجه گیری

در این نوشته سعی نمودیم تا به شما عزیزان نشان دهیم که تاور کرین ریلی چیه. همچنین پی بردیم که تاور کرین ها به طور کلی از جمله حیاتی ترین دستاوردهای بشر به خصوص یونانیان بوده و امروزه به یکی از محبوب ترین تجهیزات تبدیل شده است. به علاوه درعرصه ساخت و ساز و به ویژه حوزه صنعت می توان از آن ها بهره مند شد. همچنین انواع تاور کرین ریلی نیز مورد بررسی قرار گرفتند. به علاوه شما عزیزان می توانید به منظور آگاهی از نحوه راه اندازی تاور کرین خود مقاله نصب و راه اندازی تاورکرین را مطالعه نمائید. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر و استعلام انواع تاور کرین ریلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

3/5 - (1 امتیاز)
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *