اوج تاور کرین

آسانسور کارگاهی چیست؟

در کارگاه‌ها معمولا لازم است که وسایل سنگینی توسط کارگران جابه‌جا شود. در برخی کارگاه‌ها افراد باید وسیله‌ای مانند ماشین را از سطح زمین جدا کنند؛ بنابراین به ‌نوعی بالابر خاص به نام آسانسور کارگاهی نیاز دارند. اما آسانسور کارگاهی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بالابر کارگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟ تاور کرین آسانسور کارگاهی چیست؟ ما قصد داریم در این مطلب به همه پرسش‌های شما حول موضوع آسانسور کارگاهی پاسخ دهیم.

آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کارها بسیار آسان شده است. در گذشته برای جابجایی تجهیزات به نیروی انسانی نیاز بود اما اکنون می توان از امکاناتی مانند آسانسور کارگاهی استفاده کرد. این محصول نوعی آسانسور صنعتی است که برای حمل مواد و تجهیزات در کارخانه ها، کارگاه ها و سایر محیط های صنعتی استفاده می شود. این آسانسورها به دلیل قابلیت حمل بار، سرعت بالا، امنیت و دقت در جابجایی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از آسانسور کارگاهی این امکان را برای کارگران فراهم می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان، اجسام زیاد و سنگینی را از جایی به‌جای دیگر انتقال دهند؛ این امر سبب شده که این آسانسور از طرف کارفرمایان با استقبال روبه‌رو شوند. البته به‌منظور اینکه بیشتر به اهمیت استفاده از بالابر پی ببرید، در ادامه خیلی مختصر به علت تولید و تاریخچه آسانسور کارگاهی اشاره می‌کنیم.

آسانسور کارگاهی چیست؟

 

آشنایی با تاریخچه آسانسور کارگاهی

پیش از آغاز مبحث اصلی، بهتر است در مورد اینکه تاریخچه تولید بالابر کارگاهی چیست، توضیح اندکی ارائه دهیم. تاریخچه تولید آسانسورهای کارگاهی بسیار طولانی است. انتقال ابزار و وسایل سنگین به بالاتر از سطح زمین، کار دشواری است به همین دلیل افراد به فکر استفاده از آسانسور افتادند.

در ابتدای امر، ظاهر آسانسورها ساده بود و قادر به جابه‌جایی وسایل بسیار سنگین نبودند، اما امروزه با پیشرفت علم، آسانسور و بالابرهایی ساخته شده‌اند که حتی قابلیت بالا بردن تریلی را دارند. استفاده از آسانسور از دهه 40 میلادی آغاز شد و امروزه در همه پروژه‌های برج‌سازی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی مغازه‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آسانسور کارگاهی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همان‌گونه که ذکر کردیم، از آسانسور کارگاهی برای جابه‌جا کردن وسایل سنگین در پروژه‌های بزرگ و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. انواع آسانسور و بالابرهای کارگاهی در بخش‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند که برخی از آنها موارد زیر را شامل می‌شوند:

بالابر کارگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

بالابر کارگاهی یکی از زیرشاخه‌های آسانسور کارگاهی است که در برخی موارد به‌جای آسانسور مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع بالابر ظرفیت بالایی برای جابه‌جایی و حمل بار دارد، به همین دلیل باعث راحتی کار افراد می‌شود. بیشترین کاربرد بالابرهای کارگاهی در بخش ساخت‌وساز است که به‌وسیله آن، مصالح ساختمانی را به طبقات بالایی انتقال می‌دهند.

برای اینکه بدانید مهم‌ترین مزیت بالابر کارگاهی چیست، به شما می‌گوییم که استفاده از آن باعث می‌شود کارگران بیشتر نیروی خود را برای پیشرفت پروژه صرف کنند. با این کار کارگران انرژی کمتری برای جابه‌جایی وسایل سنگین هدر می‌دهند.

نکات مهم در خرید آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی چیست؟

نوع کاربرد بالابر و آسانسور کارگاهی باعث شده که مدیران در خرید این محصولات توجه و حساسیت بیشتری به خرج دهند. به جرات می‌توان گفت بهترین برند تولیدکننده بالابر و آسانسورهای داخلی ایران، اوج تاور کرین است. سایت اوج تاور کرین انواع تاور کرین، آسانسور و بالابر را با رعایت بالاترین استاندارها تولید کرده و به فروش می‌رساند.

فراموش نکنید باید آسانسوری را خریداری کنید که نسبت به ایمنی آن اطمینان داشته باشید. این شرکت علاوه بر فروش محصولات، به نصب و راه‌اندازی تاور کرین نیز کمک می‌کند.

مشخصات آسانسور کارگاهی

هنگام خرید تاور کرین آسانسور کارگاهی باید به نیاز خود توجه کنید؛ زیرا آسانسورهای مختلفی با مشخصات گوناگون تولید می‌شوند. پس از بیان نیازهای خود به مدیران فروش سایت اوج تاور کرین، بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنند. به‌منظور خرید آسانسور مناسب کار خود، باید به مشخصات آسانسور کارگاهی ذکرشده توجه داشته باشید:

تفاوت آسانسور مسافربر با آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی چیست؟

همه آسانسورها وظیفه بالا بردن اجسام را بر عهده دارند، اما دانستن این موضوع که آسانسور کارگاهی چیست و چه کاربردهایی دارد، باعث ایجاد تفاوت بین انواع آسانسور می‌شود. آسانسور کارگاهی دو تفاوت بنیادی با سایر آسانسورها دارد که عبارتند از:

انواع تاور کرین آسانسور کارگاهی

در تاریخچه آسانسور کارگاهی ذکرشده به دلیل اینکه یک نوع بالابر برای جابه‌جایی همه وسایل سنگین مناسب نبود، کارخانه‌های مختلف طراحی مدل‌های مختلف برای آن را آغاز کردند. با پیشرفت علم، برند اوج تاور کرین هم شروع به تولید آسانسورهای کارگاهی برای پروژه‌های مختلف کرد. این بالابرها در دو نوع کششی و هیدرولیکی تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی دسته‌بندی انواع آسانسور کارگاهی می‌پردازیم:

بالابر صنعتی

این نوع بالابر در دو نوع مختلف تولید می‌شود که با توجه به محل مورداستفاده، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

بالابر ساختمانی

از این نوع بالابرها برای جابه‌جایی مصالح و مسافر به طبقات بالا در پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌شود که در انواع زیر تولید می‌شوند:

بالابر کارگاهی نفر و بار

داخل برخی کارگاه‌ها به استفاده از یک بالابر قدرتمند نیاز است؛ به همین دلیل سایت اوج تاور کرین، برای این شرایط هم بالابرهای مناسب تولید کرده است. بالابرهای کارگاهی در دو نوع زیر تولید می‌شوند:

 

مشخصات آسانسور کارگاهی باکیفیت

امروزه برندهای زیادی به تولید انواع آسانسور، تاور کرین و بالابر روی آورده‌اند، اما همه محصولات موجود در بازار از کیفیت کافی برخوردار نیستند. به‌منظور انتخاب بهترین بالابر باید بدانید که بالابر کارگاهی چیست و چه کاربردی دارد. آسانسورهای با کیفیت مانند محصولات تولیدشده توسط برند اوج تاور کرین، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

سخن پایانی

مدیران همیشه تلاش دارند در مدت‌زمان کوتاه و با صرف هزینه و انرژی کمتر، بازده بیشتری داشته باشند. استفاده از انواع آسانسور، بالابر و تاور کرین به شما کمک می‌کند که خیلی راحت به این هدف خود برسید. درصورتی‌که برای انتخاب مدل مناسب باید با پاسخ سوالات آسانسور کارگاهی چیست و بالابر کارگاهی چیست آشنایی داشته باشید که در این مطلب به همه آنها اشاره کردیم.

4.8/5 - (6 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل